BASAURIKO
IKASLEEK JARDUNALDI TEKNIKOAN PARTE HARTU DUTE
Otsailaren 22an, Eskolako Agenda 2030ean parte hartzen
duten eta jasangarritasunaren alde lan egiten duten Basauriko ikastetxeek Basozelaiko
gizarte etxean antolatu zen jardunaldi teknikora joateko aukera izan zuten,
aurtengo gaian sakontzeko.
Jardunaldia bi saiotan banatu zen. Lehenengoan, lehen
hezkuntzako ikasleek parte hartu zuten, eta energia, energia-moduak eta iturri
motak zer diren hobeto ulertzeko aukera izan zuten. Gainera, kontsumo arduratsu
bat egitearen garrantzia azpimarratu zen, energia-krisiaren aurkako neurri
eraginkorrago gisa.
Bestalde, Izaro Abaroak, hitzaldiaren hizlariak,
energiarik eza gehien pairatzen duten pertsonen inguruan hausnartu zuen
ikasleekin, baita energiarako sarbidea ez duten pertsonen egunerokotasuna
nolakoa den ere.
Bigarren saioan, DBHko ikasleei zuzenduta, Bernardo
Martín Enkarterrin, parke eolikorik ez! plataformako kideak parke
eolikoek ingurune naturalean duten inpaktuan oinarritu zuen bere esku-hartzea.
Beste ekoizpen- eta kontsumo-eredu batzuetarako trantsizio energetikoaren
beharra azpimarratu bazuen ere, ingurumenaren babesarekiko trantsizio logikoa
eta koherentea izatearen garrantzia ere azpimarratu zuen.
Horrela, jardunaldi honetan jasotako informazioari esker,
ikasleek parke eolikoen aldeko edo kontrako iritzia eman ahal izango dute.
EL
ALUMNADO DE BASAURI HA PARTICIPADO EN LA JORNADA TÉCNICA
El 22 de febrero, los centros escolares de Basauri que
toman parte en la Agenda 2030 Escolar y trabajan por la sostenibilidad,
tuvieron la oportunidad de asistir a la jornada técnica que se organizó en el
centro cívico Basozelai de Basauri, para profundizar en el tema de este año.
La jornada se dividió en dos sesiones. En la primera de
ellas participó el alumnado de educación primaria que tuvo la oportunidad de entender
mejor qué es la energía, las formas de energía y los tipos de fuentes que hay.
Además, se hizo hincapié en la importancia de hacer un consumo responsable, como
medida más eficaz contra la crisis energética.
Por otra parte, Izaro Abaroa, ponente de la charla,
reflexionó con el alumnado sobre quiénes son las personas que más sufren la
falta de energía y cómo es el día a día de las personas que no tienen acceso a
ella.
En la segunda sesión, dirigida al alumnado de secundaria,
Bernardo Martín, miembro de la plataforma Enkarterrin, parke eolikorik ez! basó
su intervención en el impacto que tienen los parques eólicos en el medio
natural. Si bien recalcó la necesidad de una transición energética hacia otros
modelos de producción y consumo, también incidió en la importancia de que sea
una transición lógica y coherente con el cuidado del medio ambiente.
De esta manera, gracias a la información recibida en esta jornada, el alumnado podrá formarse una opinión y posicionarse a favor o en contra de los parques eólicos.
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